12/02/2011

DIY blomkrukor

Eftersom jag hade en hel halvliter med skoltavelfärg, hamnade färgen på lite allt möjligt. Bland annat stora konservburkar som nu agerar blomkrukor i fönsterbläcket.

Jag målade bara skoltavelfärgen direkt på konservburken och sen var det klart, utan att slipa eller annat noggrannt underarbete. Perfekt för en som gillar när det går snabbt :) 
Stora konservburkar finns bland annat på Willys, (då fyllda med något ätbart) om man däremot inte känner för att äta så mycket bönor, är det oftast enklast att fråga närmsta restaurang, som oftast gladeligen delar med sig av sina konservburkar.

5 kommentarer:

  1. Fiffigt! Det har jag inte tänkt på. Men såna tavlor som du gjort har jag oxå, även garderobsdörrar målade jag när barnen var små.
    Har en skvätt färg kvar... Ska titta mig omkring om det inte finns nått att måla på ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Rolig idé! Det blev ju otroligt snyggt och stilrent!

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Snyggt och enkelt! I like.
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt & läckert!! Gillas!!

    SvaraRadera
  5. Vilket bra tips! Har funderat på hur jag ska få tag på dessa fina burkar...utan innehåll ;-)

    God Jul!

    //Jeanette - Gnistra i Norr

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.