5/18/2012

Mormor 81 år!


Idag var jag hos fina mormor, det var en mysig middag tillsammans med familjen. Just nu efter några tuffa år, är jag tillfreds med livet och uppskattar massor varje stund jag får tillbringa med familj och vänner. Det är så häftigt att få tillbaka minne, känslor, ork och empati, för det har inte varit någon självklarthet de senaste åren. Men nu är jag tillbaka till Helena som orkar och vill umgås med människor, må bra och ha tid för de saker jag tycker är viktigast i livet. Dock inte i samma tempo som innan jag började må dåligt, utan i ett lagom, Helena tempo, som för vissa är långsamt och för andra snabbt.
Det blev en riktigt miljövänlig present idag. Rabarber, blommor och gräslök från trädgården och ett kakfat av second handporslin. Som jag tänkte visa imorgon.
Ta hand om er ordentligt nu och hoppas att många av er får njuta av långledig helg :)

4 kommentarer:

  1. Hei goe vennen :)

    Så nydelige bilder hos deg For en fin gave :) Og gratulerer så mye til din mormor :)

    Så godt at du har det bra, vennen :) Høres ut som om du har hatt noen tøffe år, og da setter man pris på en vanlig hverdag :) Så godt at du har klart å kommet så langt :)

    Ha en fin fredag og ei god helg :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvaraRadera
  2. Låter som en förträfflig födelsedagspresent. En knippe rabarber skulle verkligen inte sitta fel just nu. :-)

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  3. Vackert, både bilderna och presenten. Ser fram emot att få se fatet. :)

    Härligt att du mår bra! Fortsätt leva i det tempo som passar just dig. Kram.

    SvaraRadera
  4. Vad rörd jag blir, så fint och bra sagt. Det glädjer mig att du kommit till denna insikt. :) Dina bilder blir bättre och bättre hela tiden, dessa är något alldeles extra. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.