12/20/2010

Enkel/billig lampa att göra själv

Jag är inte alltför bra på att skriva om allt som händer här hemma, för det händer saker hela tiden. Kom på att jag inte bloggat om lampan i min yngsta sons rum. Denna idé har jag fått från massor av olika bloggar som gjort samma sak. 


Såg faktiskt att de sålde en liknande lampa på Design torget. Men man kan göra en egen istället, hur lätt som helst. Köp en gammal lampskärm och plocka bara bort tyget, min lampa hittade jag för 50 kr hos myrorna. Sen är det bara att komplettera med en lampsladd och glödlampa så har du en ny lampa för knappt några pengar alls.

3 kommentarer:

  1. Ja, den där lampidéen är verkligen häftig. Har även testat att göra så på en bordslampskärm och det funkar bra också. Härlig ruff känsla!

    SvaraRadera
  2. Super fint :) Har fastnas för den iden jag använde en fruktskål i från bolagret till min första lampa. sen blev det en till varje rum nästan ;)
    Nu ska även dockskåpet få sig en ny av en ljuskopp. Vist är det svårt att hinna blogga om allt som sker och att välja vad man ska blogga om desutom. Du visar alltid så mycket fint!!!!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilken superbra ide. Själv har jag hittat en liknande modell på Village men den kostar desto mer. Önskar dig en trevlig vecka. Vänlig hälsning Pållan

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.