12/22/2010

Julgranspyntning med lite tips och trix från oss...



I går tog vi in julgranen och dekorerade den tillsammans! Min son utbrast... - jag äääällllsschkar julgran!
Vi tänkte med detta inlägg bjuda på lite tips och trix på hur man kan dekorera julgranen. 

Tips 1: istället för julgransfot kan man ställa den i en vacker korg eller som i bilden ovan en stor blomurna. 

Tips 2: Den traditionelle julstjärnan har bytts ut till en gjord av pinnar. Såg att Ernst gjorde liknande i hans julprogram i måndags. Denna är köpt på Granit.

 Tips 3: Häng upp pepparkakor i grenarna, dessa är faktiskt köpta så här, jag har bara trätt ett sidenband igenom öglan. Om man har mer tid och älskar att baka kan man ju göra egna.
Tips 4: Byt ut snöret som hänger i julgranskulan till ett vackert sidenband istället.

Tips 5: Bind rosetter runt grenarna

Tips 6: Stora killen visar om att man kan hänga många saker på samma ställe.

Tips 7:Yngsta killen visar att man kan måla på nektariner eller frigolitkulor och sen hänga upp dem i granen antingen med ett band runt eller med en piprensare i.

Äldsta killen säger att det är superbra med ätbar dekoration. För är man hungrig och dekorerar granen precis innan middagen går det alltid att ta sig en liten tugga :)


Hoppas att ni har det bra där i julstöket. Själv började jag köpa julklappar i går. Vi ska ha julen här hemma men jag känner mig inte alls stressad utan det får bli som det blir. Vi kommer att vara över hos min sambos bror på förmiddagen sen ska vi ha julfirandet hemma hos oss med knytis, vi skippar julbordet i år och ska bara äta fisk och skaldjur istället. För alla var redan så trötta på julmaten. Så nu ser jag verkligen fram emot vårt julbord! :)

6 kommentarer:

  1. Så fint

    Å ätbart i granen gillar jag!

    SvaraRadera
  2. Vilken charmig och härligt dekorerad gran! Gillar de små tuggorna på peppakakan :)

    Svar:
    Ja ju mer utrymme man ha desto svårare, det håller jag med om. Märkte samma sak då vi flyttade från 43 kvm till 72 kvm.

    SvaraRadera
  3. Jätte fin gran med bra tips som jag kommer suga åt mig av till nästa jul!!!!!
    Det ser så mysigt ut och min sambo skulle flytta in hos er direkt om han fick se den granen.
    För hemam får han som sagt var ingen i år.

    Låter som ett fantastiskt julbord! Hade gärna haft så jag med, men i denna familjen är det bara jag som är en fick ätare :(

    Stor god jul kram ifrån mig!!!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar personlig julgran! I love it!

    SvaraRadera
  5. Så härlig julgran!:)
    Vill nu Önska dig en riktigt...
    HÄRLIG GOD JUL !!!:)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  6. Fina tips!
    Jag ääällschkar åxå julgran. Och pepparkakor. :) I vårat hus skulle nog inte pepparkakspyntet vara kvar länge.
    Hoppas ni får en riktigt mysig jul!
    Kram!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.