2/01/2011

Färger i inredningen

Som de flesta kanske försått redan så är jag en periodare när det kommer till inredning och det gäller även färgsättning. Brukar gilla färg men just nu känns det som att jag gått tillbaka till det naturliga vad gäller färgval. Efter att ha spanat runt lite här hemma inser jag att det inte finns så många intensiva färginslag. Förutom mina kökslampor som är knallröda och barnens rum där man kan finna alla möjliga färger.
Just nu inspireras jag av trä, rost, sten, säckväv, metall och de gröna växterna som jag aldrig får nog av. Detta i kombination med det svartvita som jag försöker hålla som en röd tråd här hemma, även om det inte är så lätt för jag fladdrar oftast iväg och får nya idéer och vill förändra.


Nu ska jag ta och spana in vad fabrikens medlemmar har skrivit för inspirerande inlägg om färg i inredning. Kika in du med vet ja!
Önskar er en bra dag! Själv är jag hemma med äldsta sonen och vabbar, vi ska mysa lite i dag och bara ta det lugnt.

5 kommentarer:

  1. Det låter som skön och harmonisk plan :)
    Jag har som sagt var redan spårat ut och är på väg hem igen i mitt färgval ;)
    Hoppas att sonen mår bättre snart mysigt med en lugn dag bara ni två. Kram

    SvaraRadera
  2. Många vackra färger finns det!
    Naturen har ju många...
    Ha en underbar tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  3. Härliga färger! Jag har också en tendens att växla mellan starka färger och naturliga toner.

    Även vi vabbar idag och håller tummarna att vi klarar oss från magsjuka. :/

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. hej!
    vilken härlig blogg!
    *tack fabriken att du visar så många härliga nya bloggar för mig!* ;)
    inspiratioshemmet är ju SÅ fint! helt i min smak! blir lite nyfiken på dina barns namn då det är precis samma bokstäver som mina barns.. ;)
    kram, ninna

    SvaraRadera
  5. Edvin och Vilmer.. så nästan.. ;)
    kram

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.