4/25/2011

Mjukt möter hårt

Jag tycker om kontraster och senaste projektet har varit att screentrycka detta motiv på textiler. Tycker det är så kul att bryta allt det mjuka i soffan med en liten kontrast. Denna döskalle med rosett fick bryta mönstret lite och nu tycker jag det är lite roligare i soffan. 
Kudden sydde jag ihop av linnetyget som jag screentryckt på. Tanken är att jag ska göra fler kuddar, ska åka till tygvaruhuset och köpa ljusrosa linnetyg, trycka motivet i knallrosa färg och sy en kudde med volang på.
Mormor min blev alldeles förskräckt när hon såg motivet. Men jag tycker det är lite roligt. Vad tycker ni? jag förstår verkligen om det inte går hem hos alla.

6 kommentarer:

  1. Så häftig! En sån ljusrosa kudde skulle kunna flytta in i våran soffa=)

    kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Gillar! Tycker det är skoj med lite oväntade detaljer och överraskningar i inredningen. Dessutom ännu bättre med sådant som är unikt och som man inte finner överallt.

    Hoppas du har haft en fin påskhelg!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar egentligen inte döskallar, men denna var cool, med en rosett på! :)
    Duktig du är! Hoppas påsken har varit bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Skulle gärna ha en sån kudde hemma hos mej.

    SvaraRadera
  5. Gillar!! Duktig å pysslig du är :)

    SvaraRadera
  6. Vad bra det blev! Snyggt som tusan.

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.