6/23/2011

Beskrivning på lastpalls soffan...

Tänkte jag skulle beskriva hur vi gjorde när vi byggde soffan av lastpallar
1. börja med att montera på hjul eller distanser för att få upp soffan en bit.
2. skruva fast reglar i bakkant på lastpallen, så att man kan fästa plankorna i något. Vi fäste tre reglar, i mitten och på sidorna. Skruva fast plankor som ryggstöd. 
3. Fäst en regel högst upp på bakstödets kant och vinkla den neråt, fäst andra delen i lastpallen. Detta för att ryggstödet ska hållas fast.
4. jag lade vanliga sängmadrasser på lastpallarna och täckte den fula madrassen med ett överkast och sen öste jag på massor av kuddar.
Klart!
Önskar er en riktigt bra midsommar!

6 kommentarer:

  1. Superläckert! Jag har gjort ett likadant bord som ert. Blev hur bra som helst.

    Glad midsommar!
    /Kristina

    SvaraRadera
  2. Önskar dig och din familj en riktigt skön Midsommar :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men så himla fint! :)
    Önskar en fortsatt trevlig midsommarhelg!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Men så läckert! Soffan och bordet är grymt! :)

    Kram Dessi

    SvaraRadera
  5. Maja på 64 kvadrat4 juli 2011 kl. 16:57

    Häftigt och mkt snyggt. Bra gjort.

    SvaraRadera
  6. Men åh! Tack för beskrivningen! =) Jag har letat hela kvällen efter hur jag ska göra. Imorn går jag ut å gräver bland byggarnas skräp på tomten å gör en soffa utav det! =)

    Kram/Mima

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.