8/01/2011

Alla borde äga en skruvdragare...

för det är så kul att snickra och slippa tjata på sambon att han ska göra ditten och datten. Nu kan jag själv, så fort jag har lust och tid göra vad jag känner för. 
Idag har barnen varit med och hjälpt mig att snickra ihop ett bord och bänk av överblivet virke. Bräderna är från vår gamla altan som vi byggde om, så de har fått en fin väderbiten känsla som jag gillar.




Bordet och pallen är absolut inte av snickarkvalité, men alla är vi barn i början och det är så kul att få göra något själv. Så det är lite snett och vingligt, men barnen var så stolta över att få ett eget litet bord att äta vid. Det blev succé på en gång!
Så tjejer var inte rädda för att ta tag i skruvdragaren, alla är vi barn i början... även killar. Och om man aldrig får misslyckas kommer man aldrig lära sig något heller.

10 kommentarer:

  1. Men så snyggt. Bara sådär?
    Vad roligt att barnen var med, så kul att göra något tillsammans.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Men tusan så duktig du är! Sånt här kan jag inte alls, men skulle gärna lära mig! :)

    SvaraRadera
  3. Jaaa, vad härligt det är när man KAN SJÄLV! Jag har målat om ett rum i sommar. Utan hjälp. Grymt! Och vad fint ditt bord blev! Enkelt och snyggt!! :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Håller med dig! Better done than perfect! :)
    Och det blev mycket fint ändå, kan tänka mig att barnen var lyckliga över både snickrandet och resultatet!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat! Självklart kan även vi som inte är såå vana. Förstår att barnen trivs där!
    Allt gott!

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev, duktiga ni är =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

    SvaraRadera
  7. Snajsigt värre! Skruvdragare har jag, men tyvärr även sju tummar. :-/

    SvaraRadera
  8. Men så fint!!!! Duktig du är!!! :)
    Kram!!

    SvaraRadera
  9. Så snyggt det blev !
    En skruvdragare är kanske det bästa verktyg jag har och nästa inköp blir en stor limpistol och ny såg.

    Allt för hantverket som sagt … :)

    Ha det så trevligt i dina nya fina möbler !

    SvaraRadera
  10. Så fint, vilken bra idé.

    Bästa hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.