10/20/2011

Enkelt och beroendeframkallande


Har du massa LP skivor som ligger och dammar... Då är detta pyssel perfekt för dig. Vi har tema plast nu och igår var det massproduktion i LPskålar... man kunde inte sluta när man väl börjat för det är så lätt.
Bilder lånade från:EMPA och Underground 
Värm ugnen till 100 - 125 grader. Sätt in lp skivan på ett glas eller en skål, när kanterna börjar mjukna och falla neråt, tar du ut skivan och lägger på en skål och formar... det går snabbt och det gäller att ha handskar på sig. Blir det inge bra är det bara att sätta in skivan i ugnen igen och forma om.

7 kommentarer:

  1. wow!!!
    så stilige!!!
    dette skal jeg prøve når jeg kommer hjem!!!!

    SvaraRadera
  2. Tänk, jag skänkte bort alla mina lp-skivor.
    Ångrar det lite nu, hmm.

    Ha en fin dag. // Lissen

    SvaraRadera
  3. Roliga! Det är så fint med lp-skivor!

    SvaraRadera
  4. En sån vill jag ha!! :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det en rolig idé! Min brorsa hade dille på att göra sådana förrut!

    Kramen!

    SvaraRadera
  6. hahahah! Såna gjorde jag med min pappa som liten...ca 30 år sen!!

    Kul idé, Klem Anna

    SvaraRadera
  7. Åhh så härliga! Har sett detta tipset innan nånstans och gillade det men kom mig aldrig för att testa. Nu kanske jag fick mig en spark i baken! :) Kanonfina som sagt och jag förstår att det var svårt att sluta. :)

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.