12/20/2011

DIY: Virka egna julkulor

(hihi... det kan vara bra att man stavar rätt om man gör en bildtext till bilden... hmm.. ibland går det lite för fort. det är klart att det ska stå LOVIKAGARN inte lokika :))
För två veckor sedan hade jag pysselkväll hemma med tre goa tjejer. Vi hade en toppenkväll och producerade julpynt i raketfart. Tänkte i kommande inlägg visa några av de saker vi gjorde.

I år blir det tema egengjorda saker i granen och först ut är virkade julkulor som jag här virkade i riktigt tjockt lovikagarn. De är virkade med virknål nr 12
Vill ni testa på lite svårare och mycket snyggare julkulor har ni beskrivning och bild här. För dessa kulor har jag bara gjort på fri hand och har ingen bra virkbeskrivning att visa er.

Idag är det sista dagen i skolan och snart väntar jullov i några veckor... sköt om er nu så ska vi ta och äta julknytis här i klassen och mysa en sista gång innan jullov.

6 kommentarer:

  1. Men oj så härliga kulor...måste få tag i en virknål o fiska fram lovika garnet!!
    Super idé!!
    Ha en finfin ledighet c",)

    Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Vilka fina julkulor! De kommer se mysiga ut i granen, ha ett skönt jullov nu!

    SvaraRadera
  3. Åh vilka underbara finingar! såå synd att jag varken kan sticka eller virka...än...det är väl aldrig för sent att lära sig säger dom!?

    Kram tina

    SvaraRadera
  4. Men åhå så fina. Vilken bra idé! Gillar't!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin strukur det blev med så tjockt garn. Perfekt med stor virknål och tjockt garn, då går det snabbt också! Precis som jag vill ha det :)Trevligt lov!

    SvaraRadera
  6. Fantastiska! Passar på att önska dig en härlig jul, hoppas snön ligger kvar här ute där vi bor :)
    vill du kika in i min gårdsbutik som äntligen blivit riktigt mysig så smsa :)

    GOD JUL!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.