1/23/2012

Formex del 3

Margit Seland är en keramiker från Norge som gör dessa vackra stengodsfat, insidan är glaserad men utsidan är rå. Jag tycker den är supervacker i sin enkelhet. Det känns som att jag tjatar på denna blogg om kontraster, men det är kontraster och/eller uppfinningsrikedomen som gör att föremålet får den där extra dimensionen. Margit arbetar även i porslinslera och textil.
Lindforms keramik är handgjord i porslinslera. Dessa små fina vaser väcker ett ha begär inom mig. Det är något tilldragande med formen på dessa vackra föremål, de ligger där i bakhuvudet och prasslar. Jag tilltalas massor utav renheten, de mjuka linjerna och formen. Vaserna på högra bilden är riktigt små, inte högre än 10 cm som högst kan jag tro, men ändå så fina.
Lindform hade denna läckra birdskull som skulle passa perfekt hemma hos mig, måste bara hitta någon återförsäljare som har den i lager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

You make my day! Thanks for leaving a comment.