1/20/2012

Formex delrapport 2

Som jag skrev tidigare inspireras och tilltalas jag en hel del av keramik. Så här kommer keramiska föremål som både inspirerar och tilltalar mig. Det är hos Paradisverkstaden man finner denna fina keramik.


Att se när Eva Paradis målar glasyren på sina fat var riktigt fashinerande, hon är så lätt på hand och skicklig och jag förstår att det ligger många års träning för att få det att det ska gå så smidigt. 
Tove Adman skapar mycket i betong, och hennes senaste alster var denna tejphållare och trädgrensvaser.

5 kommentarer:

  1. fatet med fjädern skulle jag gärna ha en servis i. oc vilekn skicklighet. Även de andra produkterna.

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du visar
    ha en riktigt skön helg

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få ta del av sådana godbitar här hemifrån. Jag gillar! Ja, som sagt valde jag att stanna hemma denna gång, men jag satsar helt klart på höstens upplaga av Formex. Hoppas vi kan ses igen då! Ha en härlig lördag! KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Åh jag har alltid gillat Paradisverkstan, så mkt fint! Och den där tejphållaren a la Adman skulle vilja bo hos mig :)

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.