3/20/2012

En erfarenhet rikare...

I dag satt Eva (min lärare) Malin och jag i en galleria i Eskilstuna och arbetade med återbruk. Under två timmar satt vi där och blev intervjuade under tiden.
Det var spännande läskigt och kul, men man inser hur svårt det är att få fram det man faktiskt vill under den korta tid som radiopratarna faktiskt pratar.

Några erfarenheter jag tagit med mig efter dagens intervju...
1. Ta absolut inte med dig ett broderi om du samtidigt ska prata i radio.... Händerna darrar så mycket att det är svårt att göra ett endaste stygn..
2. Ta med dig fler nålar än en, eftersom det är svårt att hålla reda på både kroppen och då även händerna när man är nervös inför vad man ska säga. Nålarna hoppar därför lätt iväg och är svåra att få tag på..
3. Prata kort och tydligt och sväva inte ut, försök att hitta den röda tråden och svamla inte...
4. Käka gärna upp mikrofonen så att du hörs...

hmmm... ingen utav dessa punkter lyckades jag med! Men det var en kul erfarenhet!
Vill du höra en svamlig och nervös Helena kan du lyssna här

2 kommentarer:

  1. Så farligt var det väl inte. Ok, lite svammligt kanske men bara lite. :) Kul att ni uppmärksammades i radio, det är det som räknas! Man kan ju inte vara proffs på något man aldrig gjort förrut. Kram /Nellie

    SvaraRadera
  2. HAHA, vadå? Va tramsig ru e... svammlig?? Mja... va tusan, it was your firts tajmer!! PUSS på re!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.