5/10/2012

Matfix + DIY tips

Intresset för matfotografering börjar bli större och det hänger nog ihop med att mycket i livet kretsar kring mat. Började med Dukan dieten i måndags och ska snart få addera även grönsaker. Har längtat en hel del.
Men nu börjar det värsta sockersuget lägga sig och det stod -2kg på vågen imorse! tjohooo!
Dagens frukost bestod av lättfil med:
havrekli
pumpakärnor
solrosfrön
linfrön
psylliumfrön
Tycker det blev en sån vacker frömix att kameran åkte fram. Frysta hallon och blåbär är endast för fotografiets skull, de var jag tyvärr tvungen att plocka bort efter plåtningen :(

Dagens DIY tips är de här fina tepåselapparna som man kan skriva ut och fästa på tepåsen.

Receptet till Dukanbrödet på bilden hittar ni här.

Mums! nu får jag äntligen äta!!

6 kommentarer:

  1. Superhärliga matbilder! Det är en konst att få god mat att faktiskt se god ut även på bild, men du har verkligen lyckats!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! Jag blir sugen på att testa dieten bara tack vare dina fina bilder. ;)

    Härligt att sockersugen börjar släppa, det skulle jag också behöva ta tag i...

    Tack för boktipset nedan!

    SvaraRadera
  3. Nydelige bilder! Ble sulten jeg nå :)

    Så flink du er som følger en diett, og -2 kg er jo kjempebra :)

    Kos deg :)

    Klem og kos Lisa:)

    SvaraRadera
  4. MEN va kul!! Duktiga du!!!

    Ps. När slänger vi ihop en träff??? VI Af & VON sen tycker jag gänget på "Öfvre" oxå är kvalificerade!! ;D Nå, BBQ a´la Nynäs!! Ja, jag vet, tog mig friheten!! :D

    KRAMIS

    SvaraRadera
  5. Intressant, min topping på filen är nästan identisk, förutom att jag har råa kakaonibs i också, de är uppiggande och sprängfyllda med antioxidanter. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.