6/16/2012

En del av en lyktstolpe i hallen

Nu är hallen nästan klar. Hade tänkt att allt skulle vara klart till att Kent kom hem, men det är ju alltid mycket mer jobb än man föreställer sig + att jag bara får nya idéer hela tiden som jag vill göra.
Men här är en liten försmak på hallen. Väggen har tapetserats med en tapet från Eco tapeter i kollektionen Retro. Ett nyckelskåp som jag gjorde förra terminen har kommit upp. Det har legat till sig ett tag, för jag har inte haft någon bra plats för det.

Nyckelskåpet är gjort av en lucka som brukar sitta på lyktstolpar. Jag hittade den på stranden förra året nere i Gerlesborg.

Krokarna är från ett gammalt nyckeskåp som jag placerat på en planka som legat ute något år och blivit så där vackert silvergrå. Lyktstolpsluckan har satts fast genom att borra hål med metallborr på luckans sida, där hålen för gångjärnen ska sitta. Sen har den satts fast med popnitar. Tycker det blir snyggt och stilrent.  

Fler bilder kommer snart :) på resten av hallen.
Önskar er en bra helg
Kram

9 kommentarer:

  1. Himla snyggt o originellt!
    Tapeten var jättefin den med. Bra jobbat!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vilken kul detalj med nyckelskåpet! På stranden kan man hitta massa roliga saker, det gäller bara att kunna se hur man kan ge dem nytt liv, och det kan du verkligen. :) Tapeten är också superfin, så där lagom retro. Kram /Nellie

    SvaraRadera
  3. Ett riktigt fint nyckelskåp! Jag beundrar din kreativitet när det gäller att hitta nya användningsområden för sådant du hittar. Du är så duktig! Tapeten gillar jag också :-) Ha en fin söndag! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilket fint nyckelskåp! Och vilket underbart namn på din blogg :) I like it!

    SvaraRadera
  5. Så fint det blir. Och riktigt läckert nyckelskåp. Roligt med något helt unikt.

    Hoppas du har haft en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker tapet! Och nyckelskåpet är jättefint, skön lite "ruffig" kontrast.

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken häftig id'e med nyckelskåpet. Är sånt som man önskar att man kommit på själv =)

    KRAM Karoline

    SvaraRadera
  8. Grymt snygg och en inspirerande idé! :)

    SvaraRadera
  9. Snygg tapet och himla fiffigt och originellt nyckelskåp. Fint!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.