8/28/2012

Papperspärlor


 Varför inte göra ditt egna smycke av egna pärlor? Jag testade med lite olika material både tapetrester och inredningstidningar.

You can easily make your own pearls of wallpaper and magazines. In this post I´ll show you how to.
 Du behöver: Papper av något slag, dagstidning, tapetrester etc./ sax / lim / grillpinnar / penna / linjal
-----------------------------
You need: Paper from magazines or wallpaper / scissor/ glue/ grill sticks / pencil / ruler

  •  Börja med att rita ut långa trekanter på pappret, desto längre papper desto större och bulligare pärlor.
  • Rulla trekanten med den bredaste sidan mot pinnen.
  • lägg lite lim i början på pappret och rulla hårt ända tills remsan är slut
-----------------------
  • Start to draw long triangles on the paper, the longer paper, the thicker the pearl gets. 
  • start to roll the triangle with the widest part on the wooden stick.
  • Add some glue in the beginning of the paper and roll the paper hard onto the stick.
  • Limma sista biten.
  • Jag använde mig av decupagelim och lackade hela pärlan efter att jag lindat upp den.
De tjockare och rundare pärlorna gjorde jag i tapetrester de mindre pärlorna är gjorda av inredningstidningar.
--------------------------------------

  • Glue at the end of the paper
  • I used glue that is made specific for decoupage and varnished the whole pearl.
The thickest pearls are made with wallpaper and the small ones are made with paper from magazines.

Sen är det bara att trä upp pärlorna på vad du vill och hur du vill... för mig blev det ett litet armband.

7 kommentarer:

  1. Åh, jag bara älskar när jag snubblar över såna här geniala, enkla och bra idéer!! :)

    SvaraRadera
  2. wow!!!!
    så stilig!!!
    dette må jeg prøve!

    SvaraRadera
  3. Du är ju superkreativ! Det är inte jag, inte på det området i alla fall ;) Vet du att jag har köpt en puff, det blev den som Ellos har. Inte lika fin som din, men helt ok.

    Stor kram Ester

    SvaraRadera
  4. Vill också testa, det ser så roligt ut och blir så fint! :)

    SvaraRadera
  5. Vad fint och vilka fina bilder du tar!!!

    SvaraRadera
  6. The beads made from wallpaper are just plain beautiful!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.