11/06/2012

Lotusblomma av plastbestick

Hur galet bedårande är inte denna lilla lotusblomsvas? Gjord av plastbestick.... tyvärr så är min limpistol på vift men så fort den är tillbaka ska jag testa detta... måste bara testa. Det är bloggen Crafterry Bush som visar alla dessa fina bilder och du hittar den här.


 

Vad jag förstår så är det bäst om man sprayar skedarna först med den färg man vill ha innan man börjar placera skedarna på glasburken.
Man behöver en glasburk/sprayfärg/ plastbestick och en limpistol
Sen är det bara att knipsa av skaften på skedarna och börja limma uppifrån och ner.



Helt ljuvlig! Skulle ni vilja testa något liknande... Vi säger så här... alla ni som gör ett pyssel med plastbestick, lova att skriva en rad här nedan med länk till det inlägget så jag får se alla era fina skapelser... En liten pysselutmaning alltså. Sen gör jag en sammanfattning med alla era fina bidrag... som sagt, det behöver absolut inte vara en lotusblomma utan bara  något som ni gjort av plastbestick...
Lycka till nu, så ska jag jaga fatt på limpistolen :) 

12 kommentarer:

  1. Wow! Så häftigt! Blir alltid så imponerad när folk kommer på såna där fina, smarta pyssel och fix.

    SvaraRadera
  2. Sååå otroligt läckert. Hade jag ägt en limpistol hade jag nog inte kunnat hålla mig från att testa. Men kanske tur det, skulle bli osams med mig själv på kuppen:))

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. how clever is that!!!
    xxx Alessandra

    SvaraRadera
  4. Men oh så häftigt! Synd att jag inte äger en limpistol.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Kul! Hur lång tid har vi på oss?

    SvaraRadera
  6. Näää, värsta coola! ;)Ha en fin kväll! kram Elin

    SvaraRadera
  7. Oj, jättefin! Och kul att den går att göra själv.

    SvaraRadera
  8. Men oj, vad fin den var! Vilken strålande idé!
    Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  9. Hej fina Helena!

    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag råkade döpa om din blogg... jag har rättat det i inlägget och svarat dig även inne på Fabriken. FÖRLÅT :)

    kram | tina

    ps. vilken häftig ide med plasskedarna! Ett riktigt konstverk!!!!

    SvaraRadera
  10. Wow! Man kan verkligen göra vad som helst av vad som helst. :) Kram

    SvaraRadera
  11. Har suttit och gjort en sån där lotusblomma ikväll, ett riktigt roligt pyssel, för det blir såååå fint!
    Bild på min skapelse finns på http://www.ladott.blogspot.se/ Bloggar även om hur man kan pimpa upp tråkiga blockljus!
    Kram Emme

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.