2/05/2013

Att komma till insikt.../ Just realize...

Vissa saker får man bara inse att det är svårt att genomföra själv. Har varit inne länge på att gjuta en egen lampa i betong. En taklampa, men för att få riktigt bra resultat behöver jag göra en sån avancerad form och dessutom investera i ett vibrationsbord, som gör att betongen fördelas ordentligt över hela formen.
Det är då man inser att det är värt att faktiskt investera och inte genomföra själv, även om jag gärna vill göra det mesta själv. Har spanat in den här läckra lampan i betong som faktiskt heter Concrete, den finns hos Bolia och jag är kär, den kommer inte riktigt till sin rätt här i bild, den är ännu snyggare i verkligheten!!
---------------------
I´ve been thinking of making my own lamp in concrete but when I´m about to make the form for the concrete I just stop and realize that it´s too much work. Then it´s time to actually invest in a pendant that´s already made by someone else. Like this pendant Concrete from Bolia, just love it!!!
Nu är jag snart på väg till Sala och Tärna folkhögskola där projektet "slöjdkunskaper som säljer" har sin utbildning under två dagar. Detta tillfälle ska vi få lära oss mer om internetmarknadsföring och andra matnyttiga tips för egenföretagaren inom slöjd, bland annat den här tjejen ska föreläsa. Ska bli så kul att träffa alla inspirerande människor igen och dessutom bli lite klokare.
-------------------
I´m on my way to Sala in Sweden where the project "crafts that sells" has it´s education during two days. We´ll be learning more about social media and internetmarketing and other great stuff to know when you work with your own business in craft.

7 kommentarer:

  1. Vilken roligt kurs! Och det är så snyggt med betong, lampan är jättefin. Min svärmor håller på och gjuter lite som hobby och hade fått till en väldigt fin skål som jag la en beställning på ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig kurs, du kommer säkert hem med tusen nya ideer. Tove Admans betonglampa älskar jag, men den här var supersnygg med. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Oj vad det låter spännande...tänk vad mycket bra ni ska få lära er och tipsas om!

    Bara att suga in och sätta igång sedan. Glöm inte att visa oss ;)

    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Jag hejar på dig och ditt företagande! Efter att ha följt din blogg ett tag så känner jag mig alldeles övertygad om att du har vad som krävs (vad det nu är värt att just jag tycker det, men...). Hoppas du får en bra kurs!

    SvaraRadera
  5. Den lampan är snygg!!! Lycka till med dina projekt :)

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.