12/12/2010

Hoppas ni har en härlig söndag!

En rådande trend just nu är att plocka in saker med historia i modern inredning. Detta är en härlig trend som jag hoppas att fler annamar och att den håller i sig länge.



Det är så synd att man under många år gjort sig av med så mycket fina saker som dessutom oftast har mycket bättre kvalité än de nya saker vi köper.
Dessutom finns det ofta en historia bakom ärvda prylar. Denna vackra servis har stått i en låda i min mammas matkällare under minst 15 år, utan att någon använt den. Jag är så glad att jag frågade om denna och nu har den fått hitta hem till mig. Jag som funderat länge på att köpa en servis, framförallt djupa tallrikar, som det fanns massor av. 
Det härliga med servisen är att den är från farmor som inte är i livet längre. Varje gång jag ser servisen påminns jag om henne och det är en härlig känsla.
Så tack farmor där uppe i himlen, hoppas du har det bra!


Önskar er en härlig söndag! Titta in hos fabriken vet ja om ni inte gjort det ännu. Där finns massa inspiration.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina minnen av din farmor och vad bra att servisen kom till användning igen.
    Så fin den är också.

    Ha en fortsatt skön söndagshelg.//
    Kram Lissen

    SvaraRadera
  2. Kul att din farmors fina servis kommer till användning igen.Extra roligt är det ju också att det just kommer från din farmor och har lite minnen med sig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag älskar ha prylar med minnen i.... Vacker servis!

    Vad fin blogg du har, jag blev osäker på om jag lämnat en hälsning här? Om jag har det, så tål det att sägas igen =)

    SvaraRadera
  4. Håller helt med dig!!!
    Vackra bilder på fina fat!:)

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.