1/04/2011

Återvinning

Idag är det tema återvinning på fabriken. Hemma hos oss är det en ganska stor blandning mellan gammalt och nytt. Jag har på senare tid försökt att i möjligaste mån återvinna saker men fortfarande behålla en ganska modern känsla. Jag får dåligt samvete ibland när jag köper nya saker och hjärnan är full av idéer på hur man återvinner och bygger nytt av gammalt. 
En sak som jag verkligen tycker passar in under detta temat är stafflilampan som jag visat tidigare, som jag gjort av mitt gamla staffli.


Denna gamla gunghäst i bilden ovan har ärvts av kusinerna, nästan alla leksaker barnen har är ärvda av dem. Jag har knappt köpt en leksak under åren och tycker det är super när man kan återanvända saker.
Det röda tebordet är från min "Gudmors" mor och har funnits på vårt landställe i flera decennier. Nu har jag fått ta hem det för gudmor och det är helt super att ställa tekoppen på när man sitter i soffan och tittar på tv. Eftersom vårt soffbord/brickbord är lite rangligt :)
Hornen och trälådan har ni sett så många gånger... ljusstaken är ett loppisfynd.

Någon som är helt fantastisk på att återanvända gamla saker är min svägerska, hon har helt fantastiska idéer och igår när jag var hemma hos henne hade hon gjort en gardinstång av en gammal skidstav.  

En annan tjej som är duktig och påhittig när det kommer till att återanvända saker, är Lena Nordin http://lenanordin.blogspot.com som tidigare gått på Recycle design på Eskilstuna Folkhögskola.

2 kommentarer:

  1. Lampan är så fin. Har själv ett par stycken staffli stående...får lust att göra nåt roligt med dom när jag såg ditt fina projekt:)

    Ha en fin dag!
    Annika
    http://precioussister.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Tebordet gillar jag skarpt, praktiskt med hjul också.

    Tänk att det finns en folkhögskoleutbildning för recycling, kul! Tack för tipsen.

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.