1/12/2011

Inte helt less på hyacinter ännu...

Jag vet att julen är över men hittade dessa söta små hyacinter på Plantagen till halva priset. Perfekta blomman för mig, lökväxt, kan inte bli bättre. Behöver bara kärlek och knappt något vatten :) Så fick jag även möjlighet att återanvända mossan från tidigare blomsterarrangemang.
Enligt feng shui är växter viktigt för att stoppa upp energiflödet Qi. Helst ska växterna vara stora och med runda blad, placeras med fördel i hörn för att runda av de kantiga hörnen. Anledningen till att Qi energin sägs gå långsammare om man har växter i rummet är för att energin snirklar sig runt växten. Nu vet inte jag riktigt om jag köper hela Feng shui läran men delar av den kan jag tycka är intressant.
Vad tycker ni? Feng shui hiss eller diss?

2 kommentarer:

  1. Åh, så snyggt, vilken vacker färg.

    SvaraRadera
  2. Älskar färgkompinationen brunt/rosalila!

    Snyyyygt!!!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.