2/19/2011

Ranukelkudde

Tänk vad fina människor det finns där ute. Träffade en tjej i går som hade nätbutiken Cést la vie och då var jag bara tvungen att investera i denna fantastisk fina roskudde från Olsson & Jensen. Kudden är 60 cm i diameter, vet inte om det framkommer av bilderna? Inner kudden jag hade hemma var lite för liten för att kunna fylla upp kudden ordentligt.
Anledningen till att jag kikade förbi där var för att jag skulle få hämta några lastpallar till alla mina lastpallsprojekt. Tack Lina!




När jag började fota mina ranuklar hemma funderade jag på om det verkligen är rosen som varit inspiration till denna kudde eller om det är ranuklar? Man kan ju se viss likhet.


Nu ska jag bara göra slag i saken och försöka knåpa ihop en soffa av lastpallarna, nästa vecka är en fix och trix vecka så då ska jag sätta igång med alla projekt jag har. Får se hur många man hinner med :)



,

7 kommentarer:

  1. Väldigt vacker kudde. Och ja, nog liknar det mer på en ranukel än en ros.
    Ska bli väldigt roligt att de den färdiga soffan sen.

    Hoppas du får en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  2. Flotters kudde, o glädjer mig till o se soffan!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  3. Supersöt kudde!

    Ska bli kul o se det färdiga projektet!

    Puss!

    SvaraRadera
  4. Alltid roligt med en ny kudde - fin var den! :-)

    SvaraRadera
  5. Ja herregud....en kudde som den är ju just vad som saknas mig =) Vill ha!!!!

    Kraaam Tina

    SvaraRadera
  6. Hej!!

    Den kudden är ljuvlig!! Jaa, kanske det är så som du tänker..

    Vad kul med en massa fix!!
    Du visar väll sen ?!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Åh så snyggt du har! Tack rara för detta inlägg om butiken och så hoppas jag snart få se snygga lastpallar hihi.
    Och tusen tack för blombuketten och chokladen söta Helena!

    Jag ska döpa om kudden till Ranunkel för du har ju alldeles rätt! :)
    Fast då kanske folk som söker den inte hittar för alla känner den som roskudde från leverantören... attans...

    Nu ska jag med köpa hem vackra blomor, ska bara bli frisk först från trista vinterkräksjukan :(

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.