3/28/2011

Målat porslin

Att göra egna saker är något som är så kul och sätter en personlig prägel på ens hem. Så här kommer ett litet pysseltips jag hittade hos livet hemma.
+
porslinsfärg
finns bla. hos Panduro

Kan bli så här fint!


Foto: IKEA LIVET HEMMA/Nina Broberg

Varför inte ge lite färg till barnen så att de får måla sina egna tallrikar? Kan bli hur bra som helst. Jag tycker att de små är de som är de bästa konstnärerna, ännu oförstörda av vad som anses vara fint och inte och med massor av experiments lusta.

4 kommentarer:

  1. Nu blev jag lite nostalgisk. Jag och mina barn målade tallrikar och muggar när de var små. Åh vad mkt fint de gjorde. Blev en särdeles härlig känsla :))
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så smart verkligen! Snyggt blir det också :)

    Riktigt läckert hem nedan :)

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättefint. Enkel grej att få sin egen stil!! Ska nog testa detta!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.