4/01/2011

Äntligen färdigt

Jag tror ju alltid att allting ska gå i en handvändning och aldrig lär jag mig heller... jag är lika naiv varje gång. Senaste projektet har varit att bygga ett lastpalls bord till vardagsrummet. Jag tänkte att det är ju bara att ta en tillräckligt sliten lastpall och montera på ett par hjul och sen är det klart! Men det var lite mer jobb än så...

Snälla Lina kontaktade mig och sa att jag fick hämta lastpallar hos henne, det var så snällt. När jag väl började med bordet, började jag först att byta ut några plankor så att det inte skulle bli så stort mellanrum mellan springorna. Sen kom jag fram till att det inte alls gick och ha det så där fint slitet, det skulle bli alldeles för stickigt. Därför slipades hela lastpallen så att ingen skulle göra sig illa på kanterna och kvistarna. Därefter målning och montering av hjul från Clas Ohlsson. Så det var lite mer jobb än jag tänkt, men nöjd är jag efteråt. Tycker att det är så kul att ha saker här hemma där man själv lagt ner lite tid, det känns lite mer speciellt.

Och du... missa inte tävlingen :)


8 kommentarer:

  1. Gud vad snyggt det blev! Vad duktig du är! Jag funderar på att bygga en soffa/säng till mitt uterum av lastpallar! Vad har du fått tag i din lastpall?
    kram
    Lana

    SvaraRadera
  2. Blev ju riktigt snyggt ju!

    Ha en underbar fredag!

    Puss!

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt det blev! Är oxå inne på att göra nåt med lastpallar. Ett bord eller säng... Tummen upp!!! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Himmel vad snyggt det blev!!

    Ha en underbar helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så väldans snyggt det blev. Helt klart värt lite extra arbete, när slutresultatet blir något så speciellt.

    Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  6. Gud vad snyggt. JAg säger så här, det var nog värt allt arbete, för så himla fint. Jag gör verkligen tummen upp:)
    Kram Johanna från bloggen http://www.form-ge.com

    SvaraRadera
  7. Det blev verkligen ursnyggt :)

    Kram Dessi

    SvaraRadera
  8. Åh så kul att se det färdiga projektet!
    Mitt bord är på G det med. Håller med om att slipa är ett måste :)
    Mitt ska nog bli sideboard.

    Kram
    Lina

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.