4/07/2011

Tusen nyanser av vitt

Det är roligt ibland hur man inspireras från olika håll, bara genom att titta på denna bild så satte hjärnan igång på högvarv och en idé till en ljusstake i keramik växte fram. Har precis blivit klar med ljusstaken så som den ska se ut i leran. Nu ska den bara förbrännas en gång i keramikugnen och sen ska vi ut och bränna den i raku.
Det kan göra mig så ledsen när jag går in i hantverksbodar eller liknande, att folk inte kan ta betalt för all tid man lägger ner på själva hantverket. Om slit- och slängmentaliteten försvann skulle människor förstå hur otroligt mycket tid det ligger bakom varje handgjord sak och då skulle man nog vara mer villig att betala ett högre pris.
       
Igår kväll var en sån kväll då saker och ting börjar falla på plats, jag börjar bli mer och mer medveten om vad jag kan skapa, vad jag vill ha för stil och uttryck och det var som att det sa plopp plopp plopp i huvudet och det forsade ut idéer. Satte mig ner och skissade, så nu har jag lite att göra ett tag framöver :) Det är så kul när sådant händer.


Bilder lånade från vårt nya hem
Fotograf: Trine Thorsen - Stylist: Susanne Swegen

6 kommentarer:

  1. Snyggt! Visst borde folk tänka lite mer på sakerna de köper o sen slänger. Spec. om det är handgjort!

    Ska bli kul o få se dina färdiga idéer sen!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Snygga bilder.
    Spännande att se din ljusstake
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har! Blev så inspirerad av alla underbara bilder så den hamnar genast på min länklista.

    Hoppas att du får en fin fortsättning på kvällen.

    SvaraRadera
  4. Så kul med inspiration! :)

    Ja, man får verkligen tänka efter man handlar. Jag är så snål eller snarare att jag har beslutsångest för att jag är rädd att jag ångrar mig att jag brukar nästan alltid kolla en två-tre ggr på en sak innan jag handlar...

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jätte fina bilder. Härligt när kreativiteten flödar! :)
    Hittade just hit via SIB. Jätte fin blogg. Jag följer dig nu.

    Ha det fint!
    /Elina

    SvaraRadera
  6. Jag är inte personligen så förtjust i att ha det så vitt i mitt eget hem, men på foto (och hos andra!) tycker jag det är grymt snyggt!

    Kul också att du börjar "falla på plats" med vad du vill och ska. Det måste vara en härlig känsla! - som jag själv undrar om jag nånsin kommer få uppleva... ;)

    Tjo!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.