8/18/2011

Pressträff inför release av nya IKEA katalogen

Med stapplande och nervösa steg tog jag mig till IKEAs pressträff. Första gången på ett liknande event gjorde att fjärilarna flög runt i magen.
Efter en titt på de olika utställningarna som hade olika hobbyteman och frukost var det dags för ett paneldebatt om de kommande trenderna där Henrik Schyffert var dragplåstret och många skratt fyllde lokalen.

Vad är då de kommande trenderna enligt Ida Hult? i bild till höger. Jo, hobbytrenden tar allt större plats. Vi behöver inte bara ha en karriär utan även en intressant och givande hobby, där vi kan avskärma oss ifrån den stress och snabba beslut som dagens samhälle innebär.

Så klart hade IKEA snappat upp denna trend och lanserade nu deras kvadratsmarta lösningar för exempelvis hobbypysslaren, mycket förvaring på liten yta.


I bakgrunden ser ni tyger som elever från Beckmans designat i samarbete med IKEA.


I varje rum var en bloggare inbjuden att berätta om sin hobby, i detta rum var matlagning temat.
 Vampyrrummet nedan


Det fanns även två rum inredda för hobbypysslaren och motionsfantasten. 


Resten av dagen var det 80 års kalas för hela slanten och vi åkte ut med hela familjen till landet där vi firade min gudmor.


Jag har verkligen haft en riktig toppendag! Så nu ligger den här hemma, den stora och då menar jag verkligen STORA IKEA katalogen, som vägde några kilo på vägen hem.


Sköt om er nu och hoppas ni får en lika bra dag som jag har haft :)

1 kommentar:

  1. Det lät som en riktigt rolig dag!

    Ha en skön Fredag.
    Elina

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.