10/11/2011

Återbruk av Boomerang kläder

På Eco Now mässan i fredags fick jag upp ögonen för Boomerangs återbrukskoncept "The boomerang effect". På hemsidan skriver de så här :
"...du kan lämna tillbaka dina Boomerangkläder till butiken när du inte längre vill ha dem. Som tack för hjälpen får du 10 % rabatt på ett nytt plagg, men framför allt bidrar du till att kläderna kommer till användning igen.
Vissa märks med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval och säljs som Boomerang Vintage. Andra klipps isär och blir till delar av möbler inom Boomerang Home. Spillmaterialet från fabriken återanvänder vi i The Effect Collection; stiliga vardagsföremål i klassiska Boomerangtyger"
Några av dessa föremål ser du på bilderna nedan som är tagna från deras monter på mässan.
Det gör mig glad att se att även stora klädföretag börjar bli mer medvetna. Det inte är lätt att ändra en hel livsstil, men det är bättre att göra något istället för ingenting.


6 kommentarer:

  1. Låter jättespännande! Det vill vi ser mer av. Ha det gott, Marie

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra inietativ av Boomerang måste jag säga, hoppas andra företag följer efter.

    SvaraRadera
  3. Helt rätt av Boomerang. Det ligger i tiden.

    Ha en bra kväll!
    kram CC

    SvaraRadera
  4. Helt underbart av Boomerang! Mycket spännande idé som jag hoppas håller i sig och ger ringar på vattnet.

    SvaraRadera
  5. Riktigt nice faktiskt. Att folk kan va så snälla gällande kläder är gött.

    SvaraRadera
  6. Det här gillar jag! Återbruk behöver inte vara "retro" utan kan vara exklusivt! Bravo!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.