11/17/2011

Galen i garn...


Nu sitter jag här med mitt morgonte och läser "galen i garn" en bok med enkla beskrivningar och vackra bilder på vad man kan sticka och virka. Jag gillar den massor och kan liksom bläddra igenom den och sen ta fram den några dagar senare och bläddra igenom den igen. Varje gång börjar det klia lika mycket i fingrarna och inspirationen kommer i massor.

Än har jag inte prövat att virka något, men i dag ska jag faktiskt sätta mig ner och försöka virka en vante. Ska bli kul att lära sig fler virksätt, kan ju bara ett än så länge :) 
hem och villa mässan köpte jag denna bok och där fanns det möljighet att slå sig ner ett slag och virka tillsammans med en av författarna, här sitter Sania Hedengren och virkar. På deras hemsida finns det även en massa fina inspirationsbilder på gör det själv projekt som är värt att kika in på. Sania Hedengren och Susanna Zacke har skrivit fler inrednings- och pysselböcker som alla är lika vackra att bläddra i och inspireras av.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin färg det är på korgstolen hon sitter i!

    SvaraRadera
  2. Boken så kjempespennende ut!!!!
    Gleder meg til å se hva du får til:)

    Ine

    SvaraRadera
  3. En dag ska jag också lära mig att virka. Har jätte fina överkast som min farmor virkade.

    SvaraRadera
  4. Åh kul! Jag kommer inte ihåg varken hur man virkar eller stickar. Det var såå längesen! :)
    Sv: Tack för tipset med vitlöken! Har faktiskt hört det innan men har aldrig testat. :) Får se om det blir nåt mer tillfälle nån annan gång! :)
    Kram!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.