11/04/2011

På mammas order...

Nästan alltid är det jag som står för ommöblerings idéerna, men dessa idéer härstammar ju någonstans ifrån... rättare sagt från min mor. Just som jag började finna en viss nöjdhet här hemma över möbleringen i vardagsrummet. Observera "en viss nöjdhet" för jag blir aldrig riktigt nöjd)
Kom min mamma hem och sa att hon hade legat sömnlös hela natten och möblerat om mitt vardagsrum... (hmmm... undrar vart jag fått alla rastlösa inredningstankar ifrån?)
Mammas förslag var att möblera så här... och jag måste säga att nu börjar bitarna falla på plats och det blev mycket mer trevligt och harmoniskt än tidigare. Förut kändes det mer som att - Vi tränger ihop lite möbler här och lite där... så kanske vi kan få till det.
Tänk... vad skulle man göra utan sin mor? Här ser ni även en glimt av kudden "dökul" som jag screentryckt på linnetyg, lampfoten är en gammal goding som jag gjort av mitt gamla staffli, med en lampskärm som är alldeles skev för den åkt i golvet och lastpallsbordet med hjul på är även det hemmasnickrat. Vill ni se hur man gör en lastpalls soffa, har ni beskrivningen här.

9 kommentarer:

  1. Ser så himla fint ut. Och riktigt mysigt med alla kuddar och plädar. Och himla snyggt med ett så stort fönster som släpper in en massa ljus. Och himla snyggt bord och lådan ovanpå med blomman i. Du ser....jag gillar allt. :-)
    Och mammor ja...dem är bra att ha till mycket.

    Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  2. Mammaer er gode å ha!!!
    Det ser veldig koselig og fint ut!!!!
    Leker med tanken om å ommøblere litt her også... men ikke i dag:)

    Ha en srålende helg!!

    Ine

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint! Väldigt tilltalande och inbjudande. Men jag vill gärna se bilder på hur det såg ut innan också från samma vinkel. ;) Är en sucker för före och efterbilder... hahaha...
    Ja, mammor de e roliga de med sina idéer och upptåg. Min möblerar inte omkring men har ibland mycket andra idéer. Men så härligt att ni delar intressen, det är mycket värt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fin stil du har! :) Ha en fortsatt herlig helg!

    SvaraRadera
  5. Dom där mammorna är allt bra att ha ibland ändå... :-)

    Vilket himla fint vardagsrum ni har! Jag älskar det stora fönstrena!

    SvaraRadera
  6. Oj det är ju supersnyggt. Bra planerat :)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ser mysigt ut, med personlig stil och vilket härligt fönster där i vardagsrummet.

    Ha en fortsatt skön helg. // Lissen

    SvaraRadera
  8. Men åh vad fint det ser ut!!! Mysigt med så stora fönster bakom sig! :)
    Kram Sofia. Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
  9. Mammor är så himla bra att ha, kul när man kan dela sånt här :) Tack för lastpallslänken, gillar verkligen soffbordet!!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.