5/08/2012

Ducan bröd


Jaha... det här trodde man aldrig. Har aldrig någonsin genomfört en diet eller bantat, har aldrig sett vitsen med det och absolut inte haft vare sig intresse eller diciplin. Men nu ska man visst ge sig på det.
Kroppen är inte 20 längre utan lägger gärna på sig några trivselkilon, som inte är så hälsosamma. Med tanke på min släkts sjukdomshistoria, så får jag nog passa mig lite.

Dessutom har senaste åren med Coca cola och chokladberoende gjort att jag inte riktigt trivs med mig själv.
Ducan dieten började jag med i går och hoppas att jag ska kunna genomföra den, för det är nämligen inte min starka sida. Men men... det svåraste än så länge har varit att vara utan bröd, så jag gjorde slag i saken och letade reda på ett recept och hittade det här




För att sätta lite extra lyx på tillvaron slog jag in brödet i bakplåtspappret och band ett snöre runt, med en liten oreganokvist. För roligare än så blir det inte när man går på diet....

haha... såg att jag skrivit lite roligt i receptet "serveras med fördel varmt, med philadelphiaost och en kalkonskinka". Låter som om jag skulle äta en hel kalkon på mackan. Som ni förstår så är det inte så, även om det kan kännas så när man inte får äta socker.

2 kommentarer:

  1. Låter smaskigt ,det ska jag prova,jag slutade med socker och vetemjöl för över 3 år sedan
    Känns befriande, för jag var sockerberoende
    Lycka till

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev med bakplåtspappret och basilikakvisten! Details makes all the difference. :) Receptet verkar super, ska absolut prova det. Lycka till med dieten! Kram /Nellie

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.