5/07/2012

Göra någon glad present

Ibland så finns det någon i ens närhet som behöver lite extra omtanke och kärlek. Ett tips från mig är att man samlar ihop sina tidningar.

Hemma hos mig finns det en hel del inredningstidningar, som jag absolut inte kan slänga, jag har liksom sparat alla, under några år nu.


Knyt ett litet fint band runt en bunt med tidningar och bind in en liten chokladkaka eller något annat man vet att personen uppskattar. Svårare än så behöver det inte vara :)
En av de bästa sakerna i livet är att göra någon annan glad och om man då lagt ner lite kärlek och omtanke i presenten blir den så mycket bättre.

Kan fortfarande inte glömma när en vän till mig kom över med egenbakat bröd inslaget i papper och med en liten blomma på. Det är den bästa presenten jag fått, för det var så mycket omtanke nerlagt i presenten. Det där att man tar sig lite extra tid, det är något jag verkligen uppskattar och vill därför ge andra detsamma.

4 kommentarer:

  1. Så snill du er :) For en fin ting å gjøre :)

    Å ta seg litt ekstra tid, og gi noen litt ekstra oppmerksomhetkan være det som gjør dagen sååå god :)

    Ha en fin dag og kos deg :)
    Klem og kos Lisa :)

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé med tidningarna! Den ska jag komma ihåg. Och hembakat bröd hade jag också älskat att få, vilken härlig present.

    Jag vet inte om det är så praktiskt om vi byter pysselrum... det blir ju så himla långt och omständligt när man ska pyssla... Men annars hade jag absolut bytt! ;-)

    Kram från din namne

    SvaraRadera
  3. Jag sparar oxå ALLA mina tidningar och ger bort lite här och där, alltid glädjer det någon...

    Hoppas du får en fin dag...

    KRAM Karoline

    SvaraRadera
  4. Håller absolut med! :) /Nellie

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.