6/08/2012

Visste ni?...

att det finns rabarbersaft att hämta direkt från min trädgård... eller nja nästan, i allafall..
Det finns en massa rabarber i trädgården, perfekta att göra rabarbersaft på.
Blev inspirerad av en annan blogg med det fina namnet "Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar" att göra min egen rabarbersaft. Receptet är från Leila och ni hittar det här.
Mina rabarber var så spröda så jag använde bara 3,5 dl socker och adderade lite mer citron eftersom jag gärna vill ha den lite mer syrlig.
Fick en idé att göra egna etiketter som jag lägger ut till er. Klicka på bilden så kommer de upp i lagom format för att skriva ut på A4. Jag har skrivit ut dem på etikettark som är som ett A4, perfekt att klippa ut lagom storlek. Annars går det lika bra att klistra etiketten med lim.

och som sagt mer ekologiskt än så här blir det inte, använd er helst av ekologiska citroner och socker :)


7 kommentarer:

  1. å, vilka ljuvliga etiketter! Kanske skulle pryda vår rabarbersaft med sådana...!

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina etiketter. Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad gott med rabarbersaft! Och vilka fina etiketter. :) Jag får vänta med saftande till nästa sommar (då vi har hus och trädgård) men då jädrar ska det saftas och syltas! Kram /Nellie
    ps. vilken bra liknelse med vattenkokaren, så känner jag med ibland

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt med rabarbersaft och etiketterna är ju bara för underbara! Om du får för dig att skriva hallonsaft/sylt på någon etikett framöver vore jag överlycklig om du ville dela med dig av den också ;-) Jag hoppas verkligen att vi får tillfälle att ses till hösten! Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vad fint! Nu blev jag inspirerad till att göra både rabarbersaft och flädersaft. Det är ju så gott!

    SvaraRadera
  6. Kul att du gillade "mitt" recept =)

    Jätte fina etiketter oxå...

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Vad fint med etiketterna! och väldigt gott med hemmagjord saft måste jag säga! Jag tror jag får göra i ordning fina etiketter till mammas hemgjorda saft!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.