9/03/2012

Whiteaway.se och Plattång

I samarbete med Whiteaway.se så har jag fått till uppgift att recensera en plattång. Den jag fick testa var Philips HP8361/00 .
Plattången blev varm på bara några sekunder (enligt beskrivningen som jag läste lite senare står det 15 sekunder och så snabbt har jag inte varit med om tidigare). Det finns en liten display som visar när den är klar att använda, dvs bums för 15 sek är inte särkilt länge :)
Man kan även välja vilken temperatur man vill att plattången ska vara inställd på, beroende av vilken hårkvalité man har. Det fanns även någon slags jonfunktion som gav extra glans och motverkade burrigt hår. Den har jag svårt att uttala mig om. Men när man tryckte in den knappen i allafall så burrade tången lite och det var säkert bra.
Plattången kom levererad med en liten fin förvaringsväska, det är toppen för då vet jag vart jag har den och så slipper sladdarna trassla in sig i hårtorken, i skåpet.

Håret blev platt och fint och den passar mig alldeles utmärkt som inte orkar vänta. Den var faktiskt färdig för användning på en gång och det gillar jag! Så tummen upp :)

Ett tips från coachen... eftersom den blir varm fortare än du tror, ta inte i de keramiska plattorna med fingrarna, fastän den bara suttit i uttaget några sekunder (Det finns trots allt handtag för att man ska använda dem :) För då är den himla varm.... jag vet inte vad jag tänkte med, men ibland när man fotar och stylar och det är mycket samtidigt, fungerar inte riktigt logiken :) ;) Men det gick bra och jag blev inte särskilt förvånad, för det är så det är med mig. Lite klumpig och hejsan hoppsan...

Men man har kul nästan jämt i allafall för jag bjuder på många överraskningar :)

4 kommentarer:

  1. Jag är "charmigt förvirrad" som någon sa för ett tag sedan, det är också rätt kul... Har ingen större användning av plattång till mitt korta hår men tack ändå för recensionen. :) Kram! /Nellie

    SvaraRadera
  2. Härligt när prylar håller vad de lovar:)
    Så fin liten tavla du fått upp på väggen!! Kul att hitta dit!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag kan ge ett tips till (kanske särskilt användbart om man som jag har kort hår men ändå "måste" platta bort lite självfall) och det är att inte klämma örat i den varma plattången. Det gör ont.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag förstår vad du menar att den blev varm på en gång. Har tidigare haft en väldigt gammal platttång, och vägrat köpa en ny då den gamla fungerade. Men när den nya kom kändes det som en helt ny produkt. Dagens teknik alltså :)

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.