7/25/2011

Omplacering

Ville bara önska er nytillkomna läsare välkomna! Några utav er kanske hittat hit via bloggen Rusta upp eller cést la vie:s blogg.  Tack alla ni som skriver så mycket fint om af nord, runt om i bloggvärlden.

Idag tänkte jag visa bilder från "tornrummet" som vi kallar det, det är ett rum på 9 kvm med en halvtrappa upp och fönster åt nästan alla väderstreck. Vi har inte varit så mycket i detta rum för det har inte funnits så mycket möbler, men nu tror jag att bitarna håller på att falla på plats och nu använder vi rummet så mycket mer.
Nu har lastpalls soffan jag byggde till 30 års festen fått flytta upp, beskrivning hur man gör, hittar ni här. De blå avlånga kuddarna är från Indiska och en klar favorit. Linnekudden har jag sytt och döskallen har jag använt screentryck för att få fast motivet.
Bordet är ett blocketfynd och jag har fått många frågor om det, har sett liknande hos Tine K. De runda kuddarna har jag sytt och de är superlätta, beskrivning hittar ni här. Lyktan på bordet är från Plantagen.

5 kommentarer:

  1. Jag förstår verkligen att du fått många frågor om bordet, urläckert!
    Och runda kuddar är jättefint och enkelt att göra. Själv satte jag en rund spets på mina upptill. T o m snäppet enklare än att lyckas sy en rund grej, passar mig som inte är störthaj på det där med att sy... :)

    SvaraRadera
  2. Vad tufft med pallarna. Det gav mig en idé till sonens rum som aldrig blir klart.
    Tack!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Meh...lyckans ost tornrum=)Och vansinnigt snyggt bord/Annica

    SvaraRadera
  4. Vilket rum! Och vilken toppenfin soffa du har byggt! :)

    Ha en bra dag!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Oj WOW så snyggt!! Verkligen superläckert! Soffan är supersmart och puffarna med kuddarna blev jättesnygga! Bra jobbat!!

    Kram Elin + Emelie = Fiffiga Systrar

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.